تماس با  ماگفتگو  و  مصاحبهمقالاتنقد ادبیداستان ایرانداستان  ترجمهشعر  ترجمهمعرفی شاعرشعر  معاصراخبار ادبیصفحه اول
آدرس ايميلتان را وارد کنيد تا خبر هاي ادبي برايتان پست شود

نشاني ما

iranpoetry(at).gmail.com

 



 


November 24, 2004 12:28 PM

خبرگزاري مهر-ايرنا-کار-جامعه ي جوانان ايراني

خبرگزاري مهر
جشنواره ي شعر رضوي بر انسجام شعراي خراسان افزود  معاون امور فرهنگي اداره ي کل  فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان  رضوي گفت : برگزاري جشنواره شعر رضوي باعث افزايش  انسجام و هماهنگي بين شعرا و حوزه هاي شعر در خراسان شده است. به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي کاهاني مقدم افزود: برگزاري چنين جشنواره هايي باعث مي شود تا شعراي گمنام  وتواناي خراساني شناسايي شوند و بتوانيم ازپتانسيل هاي موجود حداکثراستفاده را ببريم .وي جشنواره شعررضوي را محل ديداروحضورفعال شاعران استان دانست وگفت : روبه رشد بودن انتشاروچاپ کتابهاي شعري درچند سال اخيرنمونه ي به ثمررسيدن جشنواره هاي پيشين است.
خبرگزاري ايرنا
مهلت ارسال آثار جشنواره شعر رضوى تمديد شد 
مشهد،خبرگزارى جمهورى اسلامى ۰۱ / ۰۹ / ۸۳ داخلى.فرهنگى.جشنواره شعر رضوى
مسوول هيات داوران سومين جشنواره شعر رضوى گفت : مهلت ارسال آثار به دبير خانه اين جشنواره به مدت ۱۰ روز ديگر تمديد شد. به گزارش روز يکشنبه ستاد خبرى اين جشنواره ، دکتر "محمد رضا اکرامى فر" افزود : تاکنون بيش از۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبيرخانه اين جشنواره  ارسال شده که با توجه به استقبال شاعران ، مهلت ارسال آثار تا دهم آذر
تمديد شد.


  خبرگزاري جامعه ي  جوانان  ايراني
مژده دقيقي:ادبيات ما مي تواند  قدرت رقابت در بازار نشر  جهاني را داشته باشد دوشنبه، 2 آذر، 1383 ساعت  17:2 تهران ، خبرگزاري سينا  جهاني شدن ادبيات ما مستلزم  اين است که ابتدا شرايطي در اين  ادبيات فراهم شود که امکان  عرصه آن را در سطح جهاني  فراهم کند.
مژده دقيقي متجرم در گفت و گو  با ستاد خبري همايش بين المللي  هنر و جهاني شدن ضمن بيان  اين مطلب افزود: ادبيات ما بايد  قدرت رقابت در بازار جهاني  نشر را داشته باشد و مهمترين  عامل در اين بازارکيفيت است.وي تصريح کرد: درست است که  عوامل ديگري از قبيل جذابيت  هاي روز و گرايش هاي سياسي هم در مطرح شدن يک اثر در سطوح جهاني موثرند ولي تا کتابي به لحاظ معيارهاي کيفي به سطح قابل قبولي نرسد نمي تواند مطرح شود.


خبرگزاري ايرنا
همايش نقش ادبيات عرفانى  فارسى در اخوت جهانى در هند  گشايش يافت 
دهلى نو، خبرگزارى جمهورى  اسلامى ۰۲ / ۰۹ / ۸۳
خارجى.فرهنگى.ايران .هند. همايش " نقش ادبيات عرفانى فارسى در ايجاد اخوت جهانى "  روز دوشنبه در دانشگاه دهلى شهر دهلى نو پايتخت هند گشايش يافت . در نخستين روز از اين همايش سه روزه که با حضور جمعى از استادان ادبيات فارسى اعزامى از ايران و محققان هندى زبان فارسى برگزار شد، پيام "اى پى جى عبدالکلام " رييس جمهورى هند قرائت شد.
رييس جمهورى هند دراين پيام با ابراز خشنودى از گشايش همايش نقش ادبيات عرفانى فارسى در ايجاد اخوت جهانى در دانشگاه دهلى، از دانشمندان و علماى شرکت کننده در اين گردهمايى قدردانى کرد. در ادامه "سياوش زرگر يعقوبى" سفير ايران در هند با خواندن اشعارى از
حافظ ، "هند" را سرزمين دين وعرفان دانست و گفت : نگرش دينى " ويدانت " ، "اوپانيشاد" و " گيتا" عرفانى و مبنى بر وحدت وجودى است و آيين "جين " و "بودا" نيز روحيه عرفانى را گسترش مىدهد.


خبرگزاري کار ايران
محمود معتقدي: جلال‌‏ جايگاه گذشته اش را در  ادبيات ايران از دست داده‌‏است
تهران- خبرگزاري كار ايران جلال آل احمد جايگاه گذشته خود  را در عرصه ادبيات ايران ندارد  و تحولات در حوزه تكنيك تا حدودي آثار جلال آل احمد را كنار مي‌‏گذارد. محمود معتقدي در گفت‌‏وگو با خبرنگار ادبي ايلنا, گفت: به نظر من آثار جلال آْل احمد در حوزه خاصي مورد بررسي قرار مي‌‏گيرد, او چهره‌‏اي است كه در دهه 20 در عرصه داستان نويسي ظهور كرد و تا دوره‌‏هاي بعد بر نويسندگان تاثير گذاشت وي در ادامه تصريح كرد: جلال در ابتدا نگرش مذهبي داشت, ولي پس از آن به حزب توده پيوست, با تضادهايي كه بيان نگرش گروهي از اعضا حزب توده به وجود آمد, جلال آل احمد و اين گروه به سرپرستي خليل ملكي از حزب بريدند و نيروي سوم را تشكيل دادند اما مدتي نگذشت كه جلال از اين گروه هم بريد و نگرشش‏ ساختاري مذهبي به خود گرفت.
شاعر مجموعه" عشق هم چنان مي‌‏تازد" با اشاره به اين نكته كه اولين آثار جلال آل احمد در مجله سخن منتشر شد, گفت : فضاي داستان‌‏هاي جلال چون به نوعي بازتاب دهنده مسايل سياسي آن دوران بود بسيار مورد اقبال گرفت او در آثاري نظير"زن زيادي","نون والقلم" و... به گون‌‏ اي به اعتراض به فضاي اجتماعي دوران خودش پرداخته است.


خبرگزاري ايرنا


يک مترجم : ادبيات ايرانى براى  جهانى شدن بايد قدرت رقابت را  داشته باشد 
تهران ، خبرگزارى جمهورى اسلامى ۰۲ / ۰۹ / ۸۳
فرهنگى.همايش .جهانىشدن  يک مترجم گفت : ادبيات ايران  براى جهانى شدند بايد توان و قدرت رقابتبا محصولات ديگر کشورها را در بازار جهانى نشر داشته باشد و مهم ترين عاملدر اين بازار کيفيت است . به گزارش روز دوشنبه ستاد برپايى همايش هنر وجهانى شدن ، "مژده دقيقى"
افزود : ادبيات ايران براى جهانى شدن مستلزم داشتن شرايطى است که امکان عرضه آن در سطح جهانى فراهم شود.

 

IranPoetry.com/Hadi Mohammadzadeh/©2004-2010 • All Rights Reserved
بازنشر اينترنتي مطالب اين سايت با ذکر
آدرس دقيق بلامانع است